معرفی تیم تولید محتوا و آشنایی با ساختار آن

دسته بندی: وبلاگ
logo 18 اسفند، 1400
logo 0 دیدگاه
تولید محتوا (Content creation)  بخش بزرگی از زندگی روزمره ما می‌باشد و طوری با زندگی ما عجین شده‌اند که گاهی حتی متوجه آنها نمی‌شویم. ولی به محض اینکه تولید محتوا حذف شود یا در معرض محتوای بد قرار بگیریم، متوجه اهمیت خدمات تولید محتوا می‌شویم. فرآیند تولید محتوا همیشه آنطور که به نظر می‌رسد ساده نیست، اما بی‌نقص انجام دادن آن واقعا روی کسب‌وکارها تاثیر می‌گذارد.
معرفی تیم تولید محتوا و آشنایی با ساختار آن

امروزه تولید محتوا در اوج خود به سر می‌برد و هدف اصلی آن ارتباط با مخاطب می‌باشد.


هر چیزی که شما در فضای مجازی و سطح وب می‌بینید به نوعی محتوامحسوب می‌شود. کلیپ های خنده داری که در اینستاگرام مشاهده می‌کنید، اخباری که خبرگزاری ها منتشر می‌کنند، استوری های 15 ثانیه ای که در اینستاگرام می‌بینید، ویدئو های طولانی که در یوتیوب مشاهده می‌‌کنید و حتی موسیقی یا پادکست هایی که در مسیر خانه تا محل کار به آنها گوش می‌دهید. بنابراین هر چیزی که در فضای اینترنت می‌بینید، می‌شنوید و احساس می‌کنید به نوعی محتوا است. به بیان ساده منظور از تولید محتوا، محتوای دیجیتال مانند عکس، تصویر، صدا، ویدیو و … است و قصد انتقال پیامی به مخاطب را دارند.


در واقع یکی از مهم‌ترین روش‌های جذب مخاطبان به یک سایت ، تولید محتوایی جذاب مطابق با اصول سئو است. یکی از تیم‌هایی که نقش مهمی در کسب وکارهای اینترنتی دارد ساختار تیم تولید محتوا می‌باشد. از آنجایی که محتواسازی موضوعی تقریبا جدید برای شرکت‌های ایرانی می‌باشد، بسیاری از مدیران و صاحبان کسب وکارها با ساختار یک تیم تولید محتوا به خوبی آشنا نیستند. برخی از مدیران انتظاراتی غیرواقعی و خارج از اختیار تولیدکنندگان محتوا را از آن‌ها دارند. به همین دلیل نیاز به معرفی نقش‌های مختلف در تیم تولید محتوا به شدت احساس می‌شود که در ادامه به آن می‌پردازیم.


مشاغل مختلف در تیم تولید محتوا:



•        مدیر محتوا/استراتژیست


مدیر یا استراتژیست محتوا به عنوان یک برنامه ریز خلاق و سازمان دهنده نیز شناخته می‌شود و یکی از اعضای کلیدی این تیم می‌باشد. بر اساس نوع محتوای درخواستی یک استراتژیست محتوا می‌تواند به راحتی روش‌های تولید و تدوین محتوا را آماده و در اختیار تیم قرار دهد و در خصوص قالب محتوا، موضوع محتوا و خیلی موارد دیگر راهنمایی و مشاوره خوبی را به آنها ارائه نماید.


 


•       کارشناس سئو


کارشناس سئو فردی است که با تخصص خود می‌تواند وب‌سایت‌ها را برای دریافت ترافیک بیشتر بهینه کند و ترافیک بیشتری را از موتور‌های جست و جو دریافت کند.


 


•        کارشناس محتوا


 کارشناس تولید محتوا مسئول جمع‌آوری یا تولید محتوا در رسانه‌های آنلاین است. این افراد بر حوزه‌های مختلف سئو (SEO) تسلط کامل دارند و روزانه به تولید محتوا می‌پردازند.


 


•        نویسنده


مهارت نویسندگی شالوده واساس کار تولید محتوا می‌باشد و واقعیت این است که هر نوع محتوایی را هم که بخواهیم تولید کنیم نیاز به این مهارت وجود دارد. نویسنده‌ها افرادی هستند ک به راحتی می توانند در خصوص موضوعات مختلف مطالب و نوشته های گوناگونی را تولید و ارائه نمایند. 


 


•        ویراستار


این یک حقیقت است که بهترین نویسندگان لزوما بهترین ویراستار نیستند، به ویژه زمانی که آنها باید کار خود را بررسی کنند! نقش ویراستار محتوا به شدت بر محتوای نوشتاری متمرکز است، اما می‌تواند ویرایش همه چیز از پست‌های وبلاگ گرفته تا اسکریپت‌های ویدئویی را هم شامل شود.


 


•        گرافیست


گرافیست‌ها می‌توانند بر اساس موضوع محتوای مد نظر به راحتی طرح و تصاویر گرافیکی خود را آماده کنند و با تصویرسازی، مفاهیم پیچیده را به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطبین انتقال دهد.


 


•        کارشناس دیجیتال مارکتینگ یا بازاریاب محتوا


این افراد متخصصانی هستند که از کل روند بازاریابی مطلع‌اند و می‌توانند تحقیقات لازم را برای تولید یک تولید محتوای کارآمد انجام دهند.این فرد راهکارهایی عملیاتی را به تیم تولید محتوا ارائه می‌کند تا آن‌ها بتوانند سریع‌تر به نتایج مورد نظر خود برسند.


 


•        تحلیلگر محتوا یا آنالیست


 


پس از اجرای موفقیت آمیز استراتژی محتوا، خوب است از تجزیه و تحلیل استفاده کنید و بسنجید که آیا استراتژی محتوای شما یا کمپین های بازاریابی مطابق با اهداف تعیین شده کار می‌کنند. تحلیلگر همراه با استراتژیست محتوا برای تعیین اهداف مختلف و نحوه اندازه گیری آنها کار می کند و به طور منظم گزارش می دهد تا در صورت نیاز تغییراتی ایجاد شود.


 


جمع‌بندی


 تولید محتوای با کیفیت یک مسئولیت بزرگ است. لازمه موفقیت کسب وکارها خلق محتوا به بهترین شکل و یا استفاده از خدمات تولید محتوای با کیفیت می‌باشد.


بعلاوه تیم تولید محتوا می‌تواند متشکل از نفرات دیگری نیز باشد اما مواردی که در بالا ذکر کردیم برای شروع کار تولید محتوا می‌توانند کافی باشند.

ارسال دیدگاه
نام خانوادگی
ایمیل
متن دیدگاه
ارسال دیدگاه loding
دیدگاه ها
0